I made this widget at MyFlashFetish.com.

♥Sahabat baru saya♥

Hikmah


Fuhhh..susah betul tangan nie nak menaip
*malas sebenarnya*

Hangpa pernah wondering tak everything yang happen, mesti bersebab. Antara prinsip aku yang tak pernah berubah sampai sekarang adalah "semua yang berlaku mesti ada hikmahnya". 

Manusia mana tak sedihkan kalau apa yang diharapkan xmenjadi. Same goes to me. Tapi aku jenis suka recall balik apa yang aku pernah buat and why its happen.

So lets back to the past...........

Waktu aku form 4 dulu. Aku dipaksa ambik kelas jurusan pure sains. Aku xmau sebab kena tinggal BFF aku. Tapi apa kuasa studentkan?

So aku masuk kelas baru, kawan baru, environment baru. I hate this kind of new...
But kalau aku tak masuk kelas tue. Aku takkan kenal depa nie.....

*jangan kutuk!*

Result spm aku tak berapa baik sebab aku banyak main ( ponteng kelas, ponteng tusyen,tak pernah buat kerja sekolah,byk bersembang dalam kelas..bla..bla..bla).

So agak sedih la. Down gilak kena masuk FORM 6. Kawan-kawan lain dapat matrik la, universiti la. Aku nie masih lagi pakai baju sekolah. 
Tapi kalau aku xmasuk form 6. Aku takkan dapat best moment macam nie..

*dalam kelas*

*baget style la konon*

*duduk bawah ja beb*

*mana aku?*

*feveret teacher*

Again result aku cukup-cukup makan ja. Aku frust gila-gila time 2. Nangis habis-habisan la sebab aku memang serius waktu f6 dulu. 
Waktu apply IPTA. Dalam banyak-banyak yg aku mintak. Mesti aku study dulu pasal kos yg aku nak apply except PENGURUSAN HAL EHWAL ANTARABANGSA *UUM*. Aku main tekan ja.

Then.....
Memang tidak disangka. Aku dapat kos IJAZAH SARJANA MUDA PENGURUSAN HAL EHWAL ANTARABANGSA DENGAN KEPUJIAN. Mak aiii..dah la aku xtau menatang apa kos nie.

Tapi dengan dapat kos nie la aku kenal dengan mereka nie..

*wit budak sakai*

*wit makcik dressy*

Ha banyakkan hikmah-hikmah yang pernah jadi dalam hidup aku. Setiap hidup seorang manusia mesti ada suka dan duka. Tapi aku just percaya apa yang di tentukan oleh-Nya mesti bersebab. Kita hanya mampu merancang Tuhan yang menetukan.

P/S : Sepatutnya benda nie update petang tadi. Tapi jiwa kacau la tadi. Mood ke laut. Ok bai

~Assalamualaikum, daa~


Tiada ulasan: